Produse cosmetice pentru copii

Producătorii japonezi de cosmetice au scos pe piaţă o gamă de cosmetice destinate special copiilor, anunţă The Japan Times. Dorind să fie în pas cu moda ce cuprinde rapid întreaga ţară, fetele, inclusiv cele de vârstă şcolară, iau cu asalt magazinele universale ca să-şi cumpere diverse produse cosmetice, cum ar fi luciu de buze şi rimel transparent, în încercarea de a-i imita pe cântăreţii lor favoriţi.

În trecut, fetiţele îşi dădeau cu ruj doar când se jucau. Acum, tot mai multe fetiţe sunt dornice să ştie cum să aplice fardurile şi cum le pot folosi pentru a scoate în evidenţă sau pentru a ascunde unele trăsături ale feţei.

Editoarea unei reviste pentru copii a făcut următorul comentariu: „Media de vârstă a celor ce suferă de un complex de inferioritate a scăzut. Copiii de azi sunt conştienţi de defectele lor de la o vârstă mult mai fragedă comparativ cu generaţiile anterioare“.
 Însă o companie de cosmetice care nu s-a lăsat influenţată de noua tendinţă a făcut următoarea declaraţie: „Cultura japoneză nu este familiarizată cu cosmeticele pentru copiii de vârstă şcolară şi elevii din prima treaptă de liceu. Nu vom produce cosmetice (pentru ei) din considerente de etică socială“.