Piersica

Astazi sunt in lume peste 700 de tipuri de piersici - albe, galbene sau rosii. Din modificarile lor genetice au rezultat nectarinele. Piersicile pot fi consumate proaspete, uscate sau conservate sub forma de gemuri, dulceturi, compoturi si jeleuri. Preparatele cu piersici - prajituri, tarte, salate, sufleuri, inghetate, lichioruri, cocktailuri, cupe de sampanie - au un gust si o aroma deosebite. In gastronomia rafinata a ultimilor ani, piersicile se folosesc ca aperitive, garnituri, sosuri langa unele fripturi delicioase sau ca ingrediente ale salatelor cu branza si deserturilor. Contin 86% apa, glucide, acid folic, vitamine - A, B1, B2, C, PP, saruri minerale, oligoelemente: calciu, potasiu, sodiu, cupru si magneziu; sunt bogate in betacaroten, un antioxidant puternic. In China, locul de origine, piersica este considerata fruct sacru si este oferita sarbatoritilor, la zilele de nastere, ca simbol al sperantei si longevitatii. Sucul de piersici - aromat, energizant si racoritor - este usor laxativ.

* Datorita betacarotenului (antioxidant), reduce efectul negativ al toxinelor din organism si creste imunitatea.
* Intareste rezistenta organismului impotriva gripei.
* Combate insomnia.
* Stimuleaza digestia in mod natural.


* Imbunatateste vederea nocturna.
* Regleaza functiile intestinelor si ficatului, intretin alcalinitatea sângelui, favorizeaza nutritia.
* Este energizanta, diuretica si usor laxativa.


Proprietati:

- energetic
- aperitiv
- laxativ usor
- diuretic

Indicatii - uz intern:

- litiaze urinare
- dispensii

Mod de folosire - uz intern:

- florile: sedative, antismodice, laxative
- frunzele: vermifuge

Mod de folosire - uz extern:

- pulpa strivita: folosita in masti