Mazarea

Mazarea are o combinaţie inedită de elemente nutritive. Datorită amestecului de vitamine B1, B2, B6 şi C precum şi a conţinutului de fier constituie un medicament împotriva oboselii, a anemiei, a problemelor cu învăţatul, şi a funcţionări slabe a sistemului imunologic imunitar al organismului.

Bogata in fibre, vitamina A, B3, B6, C, K, folati, fier, zinc, fosfor, mangan, magneziu, potasiu, proteine.
• Continutul de fibre o face utila in „curatarea” intestinelor. Contine beta-caroten si luteina, benefice pentru sanatatea ochilor.
• Eficienta in anemie, datorita fierului.
• Combate oboseala, contribuie la intarirea sistemului imunitar.

De la mazare se recolteaza pastaile, care contin boabele folosite ca atare sau conservate. Bogata in proteine, glucide, vitamine si saruri minerale, mai ales substante azotoase, este o leguma ieftina, usor de gatit si se prepara in multe feluri: supa, mancare, salate sau ca pateu, amestecata cu usturoi. Mazarea uscata este mai bogata in substante hranitoare decat cea proaspata.
Pentru preparare, mazarea uscata se tine cateva ore la inmuiat in apa rece, apoi se fierbe in apa fara sare, la foc domol; se sareaza la sfarsit. Mazarea verde se fierbe in apa clocotita cu sare, pe foc viu, in oala descoperita. Ca sa-si pastreze culoarea, se scurge imediat si se stropeste cu apa rece, pana se raceste. Mazarea congelata este preferata celei de la conserva, intrucat e mai aromata, isi pastreaza mai bine culoarea si proprietatile nutritive, are un continut mai mic de sodiu.

Cea din conserve se scurge de zeama si se clateste bine cu apa rece. Cand leguma este foarte tanara, se poate consuma cu tot cu pastai.

Proprietati:

- energetic
- digestibila
- inlesneste evacuarea intestinala

Indicatii - uz intern:

- crestere
- constipatii
- digestii anevoioase
- surmenaj
- nerecomandata entericilor

Mod de folosire - uz intern:

- in stare verde: constipatie
- uscata: consumata cu moderatie (contine elemente concentrate)
- supe, mancaruri