Fasolea verde

Stiai ca poti acoperi 122% din necesarul de vitamina K doar cu o cana de fasole verde? Iar aceasta vitamina este importanta in mentinerea rezistentei oaselor deoarece activeaza osteocalcinul, principala proteina non-colagena din oase, care “sudeaza” moleculele de calciu in interiorul osului. Prin urmare, daca nu exista suficienta vitamina K, nivelul de osteocalcin va fi inadecvat, iar procesul de mineralizare a oaselor va fi afectat negativ.

Protectie cardiovasculara
In ceea ce priveste prevenirea aterosclerozei si a bolilor de inima de origine diabetica putine alimente se compara cu fasolea verde. Vitaminele A si C au actiune antioxidanta, ajuta la reducerea nivelului de radicali liberi din organism si previn oxidarea colesterolului: colesterolul oxidat se depune pe peretii vaselor de sange si poate cauza blocarea arterelor sau infarctul de miocard. Consumand 200 g de fasole iti asiguri 16,6% din necesarul de vitamina A si 20% din cel de vitamina C.
La prevenirea aparitiei bolilor cardiovasculare ajuta si magneziul si potasiul care, actionand impreuna, scad tensiunea arteriala.

Actiune antiinflamatoare
Beta-carotenul si vitamina C au efecte antiinflamatoare puternice si sunt indispensabile unui sistem imunitar sanatos. Iata de ce fasolea verde este de ajutor atat in cazul afectiunilor in care inflamatia joaca un rol major (astm, osteoartrita, artrita reumatoida), cat si in diverse maladii infectioase: raceala, gripa, amigdalita, otita etc. Aceasta leguma este o sursa buna si de riboflavin, o substanta care a demonstrat ca reduce frecventa atacurilor de migrena la persoanele care sufera de asa ceva.

Mai multa energie
Se pare ca Popeye Marinarul s-a inselat cand si-a ales sursa de putere: fasolea verde contine aproape de doua ori mai mult fier decat spanacul. Acest mineral este important in special pentru femeile aflate la varsta procrearii, care, din cauza pierderilor de fier din timpul sangerarilor menstruale, sunt mai expuse riscului de a suferi de anemie feripriva. Fierul este un component al hemoglobinei, care transporta oxigenul de la plamani in toate celulele organismului, fiind in acelasi timp un element-cheie in procesul de producere a energiei si in metabolism.

Femeile insarcinate si cele care alapteaza, precum si copiii si adolescentii au nevoie de un surplus de fier. Cu 200 g fasole acoperim 10,7% din necesarul zilnic de fier.

Previne cancerul de colon
Gratie acelorasi elemente (beta-carotenul si vitamina C), fasolea verde este unul dintre alimentele pe care cercetatorii le amintesc ca avand rol de prevenire in aparitia cancerului de colon. Acestea protejeaza celulele colonului de actiunea distrugatoare a radicalilor liberi, iar folatii pe care ii contine aceasta planta leguminoasa previn distrugerea moleculelor ADN si mutatiile in structura celulelor colonului. Studiile au demonstrat ca persoanele care consuma alimente bogate in vitamina C, beta-caroten si folati au un risc mult mai mic de a suferi de cancer de colon.

Memorie mai buna
Tiamina (vitamina B1) participa la reactiile enzimatice care produc energie si joaca un rol important in stimularea functiilor cognitive. Asta deoarece tiamina este utilizata la sinteza acetilcolinei, un neurotransmitator esential pentru memorie si a carui lipsa a fost legata de aparitia senilitatii (boala Alzheimer). Nu uita, ca, data viitoare cand mergi la piata, sa adaugi fasolea verde pe lista de cumparaturi.

Proprietati:

- reconstituent sistem nervos
- diuretic
- depurativ
- antiinfectios
- tonic hepatic si al pancreasului

Indicatii - uz intern:

- convalescenta
- litiaza biliara
- reumatism
- diabet
- carente

Mod de folosire - uz intern:

- salate
- ceai
- suc: fasole + morcovi (pentru cei care nu-i tolereaza gustul)