Cresterea bebelusului de la nastere la un an

Ghid pentru creşterea copilului până la vârsta de un an:

Copilul la 0 ani - Săptămâna 1 (perioada de nou-născut)
Copilul la 0ani - Săptămâna  2 (perioada de nou-născut)
Copilul la 0ani - Săptămâna  3 (perioada de nou-născut)
Copilul la 0ani - Săptămâna  4 (bebeluşul la o lună)
Copilul la 0ani - Săptămâna  5 (bebeluşul la o lună şi o saptămână)
Copilul la 0ani - Săptămâna  6 (bebeluşul la o lună şi două saptămâni) 
Copilul la 0ani - Săptămâna  7 (bebeluşul la o lună şi trei saptămâni) 
Copilul la 0ani - Săptămâna  8 (bebeluşul la două luni) 
Copilul la 0ani - Săptămâna  9 (bebeluşul la două luni şi o saptămână) 
Copilul la 0ani - Săptămâna 10 (bebeluşul la două luni şi două saptămâni) 
Copilul la 0ani - Săptămâna 11 (bebeluşul la două luni şi trei saptămâni) 
Copilul la 0ani - Săptămâna 12 (bebeluşul la trei luni) 
Copilul la 0ani - Săptămâna 13 (bebeluşul la trei luni şi o saptămână) 
Copilul la 0ani - Săptămâna 14 (bebeluşul la trei luni şi două saptămâni) 
Copilul la 0ani - Săptămâna 15 (bebeluşul la trei luni şi trei saptămâni) 
Copilul la 0ani - Săptămâna 16 (bebeluşul la patru luni) 
Copilul la 0ani - Săptămâna 17 (bebeluşul la patru luni şi o saptămână) 
Copilul la 0ani - Săptămâna 18 (bebeluşul la patru luni şi două saptămâni) 
Copilul la 0ani - Săptămâna 19 (bebeluşul la patru luni şi trei saptămâni) 
Copilul la 0ani - Săptămâna 20 (bebeluşul la cinci luni) 
Copilul la 0ani - Săptămâna 21 (bebeluşul la cinci luni şi o saptămână)
Copilul la 0ani - Săptămâna 22 (bebeluşul la cinci luni şi două saptămâni) 
Copilul la 0ani - Săptămâna 23 (bebeluşul la cinci luni şi trei saptămâni) 
Copilul la 0ani - Săptămâna 24 (bebeluşul la şase luni) 
Copilul la 0ani - Săptămâna 25 (bebeluşul la şase luni şi o saptămână)
Copilul la 0ani - Săptămâna 26 (bebeluşul la şase luni şi două saptămâni)
Copilul la 0ani - Săptămâna 27 (bebeluşul la şase luni şi trei saptămâni) 
Copilul la 0ani - Săptămâna 28 (bebeluşul la şapte luni) 
Copilul la 0ani - Săptămâna 29
Copilul la 0ani - Săptămâna 30
Copilul la 0ani - Săptămâna 31
Copilul la 0ani - Săptămâna 32
Copilul la 0ani - Săptămâna 33
Copilul la 0ani - Săptămâna 34
Copilul la 0ani - Săptămâna 35
Copilul la 0ani - Săptămâna 36
Copilul la 0ani - Săptămâna 37
Copilul la 0ani - Săptămâna 38
Copilul la 0ani - Săptămâna 39
Copilul la 0ani - Săptămâna 40
Copilul la 0ani - Săptămâna 41
Copilul la 0ani - Săptămâna 42
Copilul la 0ani - Săptămâna 43
Copilul la 0ani - Săptămâna 44
Copilul la 0ani - Săptămâna 45
Copilul la 0ani - Săptămâna 46
Copilul la 0ani - Săptămâna 47
Copilul la 0ani - Săptămâna 48
Copilul la 0ani - Săptămâna 49
Copilul la 0ani - Săptămâna 50
Copilul la 0ani - Săptămâna 51

De la naştere la un an
 
Educatorii din ziua de azi sunt de parere ca o stimulare timpurie este foarte importanta pentm dezvoltarea copilului. Nou-nascutul se va maturiza in cele din urma. Si va fi in stare sa duca la indeplinire exerciţiile de indemanare sugerate şi prezentate in aceasta carte. Totusi. daca bebeluşul dumneavoastra pare ca nu reactioneaza la activitatile indicate (nu este inca pregatit). Încercati din nou in fiecare zi. Fiti consecventi şi fiti avizati ca niciun copil nu functioneaza exact ca un ceas! Ei se dezvolta in ritmuri diferite, si nu neaparat in aceleasi domenii.

Pe de alta parte, copilul poate da semne ca este sensibil (este pregatit) la programele indicate mai devreme decat la termenele sugerate. Introducerea in acest caz a unor activitati care sunt putin mai dificile poate fi utila, dar exagerarile nu ar aduce nimic bun copilului. Fortandu-l cu exercitii prea complicate, el nu ar mai deprinde indemanarile de baza, care constituie temelia urmatoarelor activitati utile dezvoltarii lui.
Repetarea activitatilor este mult mai avantajoasa. Cu cat un copil va repeta mai mult o activitate, cu atat el se va simti mai in siguranta si va coopera mai bine.

Aceasta este baza lui pentru învatat. Este o învatare mecanica. Gandirea, judecata si asocierea sunt procese imature la cei foarte mici. Invatarea pe de rost ii va ajuta sa-si dezvolte aceste abilitati, pana la atingerea potentialului maxim.

Activitatile pentru dezvoltarea aptitudinilor descrise in aceasta parte sunt concepute sa ajute imbunatatirea gandirii, a judecatii si a capacitatii de asociatie. Cheia invatatului la copii este introducerea si dezvoltarea unor abilitati la momentul potrivit. O lacuna in procesul de invatare si dezvoltare a copilului este cea care creeaza, in opinia educatorilor, multe probleme de învatare si comportament acasa si la şcoala. Acel moment optim este de maxima importanta. Copilul trebuie instruit cu dragoste, blandete si consecvenţa. Activitatile recomandate trebuie efectuate la momentele potrivite de-a lungul zilei. Un orar prestabilit ar fi un exces de organizare si ar putea genera anxietate mamei, copilului sau amandurora. Felul in care mama comunica cu propriul copil este foarte important. Inflexiunea vocii, plina de lauda, consecventa fara apasare, blandetea şi dragostea vor permite copilului sa creasca, avand o atitudine pozitiva fata de el insusi şi de mediul inconjurator.

Nota: Autorul si articolele publicate nu sunt responsabile pentru ranirea sau moartea provocate de utilizarea gresita a materialelor sau a recomandarilor. In activitatile cu copiii, materialele trebuie alese cu grija pentru a nu periclita sanatatea si siguranta copilului; supravegherea din partea adultului este esentiala.