Cresterea bebelusului. Saptamana 9

0 ani - Săptămâna 9 (bebeluşul sugar la două luni şi o saptămână de la naştere):

Comunicaţi cu copilul, înţelegându-l!

Toţi sugarii plâng, dar le înţelegeţi plânsul? La început este doar o cale de  a comunica. În timp, copilul nuanţează diferite feluri de plâns şi ar trebui să învăţaţi să le distingeţi.

 Sugarul poate plânge când îi este foame. Sau când îl doare burta. Ar putea plânge când are scutecul ud ori murdar.

Uneori, când este supărat ori vrea atenţie. Unii sugari plâng de plictiseală. Aceste indicii ar trebui să fie semnalul că este momentul să comunicaţi cu copilul. E vremea să fiţi gata să faceţi activităţi cu propriul copil. Nu este necesar să fie la aceleaşi ore zilnic. Veţi învăţa de la cel mic când este momentul optim.

În orice fel ar plânge, raspundeţi nevoilor copilului cu dragoste, tandreţe şi o voce blândă, afectuoasă.

De exemplu, vă puteţi striga sugarul pe nume, îi puteţi vorbi cu dragoste, îl puteţi alina.

Culorile strălucitoare le plac copiilor. Faceţi rost de hârtie colorată roşie, portocalie, galbenă, verde, albastră sau violet. Acoperiţi trei capace de plastic cu nişte hârtie de acest fel. Tăiaţi bucăţile de hârtie pe măsura celor trei capace. Lipiţi sau capsaţi hârtia pe faţă şi pe spatele capacelor în felul următor: Pe primul capac, puneţi hârtie roşie pe o parte şi portocalie pe cealaltă parte. La cel de-al doilea capac, folosiţi hârtie galbenă şi verde, iar la cel de-al treilea albastră şi violet. Perforaţi o mică gaură la extremităţile capacelor. Faceţi un laţ dintr-un elastic de 6-7 mm lăţime şi înodaţi-l în perforaţiile făcute. Tăiaţi nişte bucăţi de elastic ca acelea descrise în activitatea din Săptămâna 4. Legaţi bine fiecare din cele trei capace în câte unul din nodurile nestrânse ale elasticelor de pe fiecare parte a pătuţului sau ţarcului. Faceţi-le să se bălăbănească astfel încât copilul să se poată concentra asupra obiectelor, să urmarească mişcarea capacelor şi să înceapă să distingă culorile .
Atingeţi elasticele pentru a face capacele să se mişte uşor. Notaţi reacţiile copilului, dar permiteţi-i să se joace singur, dacă este posibil. Observaţi dacă sugarul se întinde după capacele mişcătoare. Daca da, le şi atinge accidental sau ratează prinderea? În caz că nu există nicio reacţie din partea copilului în faţa capacelor, încercaţi din nou mai târziu.

Încercaţi să repetaţi exerciţiul cu mingea din ciorap şi câteva dintre activităţile precedente şi continuaţi să o încercaţi pe cea cu capacele colorate. Pare copilul interesat de vreuna dintre aceste activităţi? Notaţi-vă care dintre ele şi consolidaţi-le, iar pe cele la care raspunde cu greutate lasaţi-le pentru mai târziu. Nu uitaţi să vă notaţi ceea ce face copilul atunci când reacţionează. Vă puteţi imagina şi alte activităţi pentru a-i îmbogăţi experienţa.

Această activitate :
•    dezvoltă conştientizarea obiectelor în mişcare;
•    este un stimulent pentru a iniţia reacţii în faţa obiectelor în mişcare;
•    dezvoltă conştientizarea culorilor;
•    amplifică dorinţa de a pune mâna de la distantă pe obiectele ce se mişcă.

Cresterea bebelusului de la nastere la un an - cele 51 de săptămâni