Aportul de proteine

Desi destul de putini la numar, exista si sportivi vegetarieni. Despre cei ce tin post si despre vegetarieni vom discuta in acest articol. Dupa cum stiti, proteinele sunt absolut necesare pentru a sustine buna functionare a organismului, dezvoltarea masei msuculare, formarea de alte noi tesuturi, producerea de enzime, hormoni, factori imuni. Suresele animale de proteine asigura toti aminoacizii esentiali, de aceea se numesc proteine complete. Pentru majoritatea indivizilor, principala sursa de proteine este carnea, alaturi de lactate si oua. Se pune problema daca un regim alimentar excusiv vegetarian este sau nu sanatos si daca poate sustine dezvoltarea masei musculare. Exista o multime de preparate vegetariene bogate in proteine, care pot sa asigure un aport optim atat pentru omul obisnuit, cat si pentru cei ce fac sport. Singura problema este ca aceste surse de proteine, cu exceptia soiei, nu contin proteine complete (adica proteine ce contin toti aminoacizii esentiali) si de aceea trebuie sa le combinam pentru a asigura un aport suficient, atat cantitativ, cat si calitativ. Surse vegetale de proteine - cereale – grau, orz, porumb, orez - legume cu frunze verzi – spanac - leguminoase – fasole, mazare - nuci, castane, alune - alge – spirulina - soia si derivate (tofu, lapte de soia) - fructele si legumele - contin cantitati mici de proteine Daca vreti sa fiti absolut siguri ca mancati suficiente proteine, folositi combinatii din care rezulta proteine complete, cum ar fi: - legume + seminte - legume + nuci - cereale + legume In cazul in care sunteti ovo-lacto-vegetarieni (ceea ce e de preferat in cazul in care va antrenati puternic), va sugeram urmatoarele combinatii: * Cereale/musli cu lapte sau iaurt * Fasole si paine * Porumb si fasole * Paste cu paine * Paste cu branza * Orez cu fasole sau mazare * Orez cu lapte Nu trebuie sa consumati aceste alimente concomitent, ci in aceeasi zi. Unii dintre sportivii care tin post isi pun problema daca suplimentele nutritive ce contin proteine extrase din lapte sau oua, pot fi consumate fara sa contravina perceptelor religioase. In opinia noastra, in momentul cand se ajunge la nivel de nutrient izolat din aliment de baza, aceasta problema nu mai exista. Daca totusi nu va puteti impaca cu gandul, puteti consuma concentrate proteice din soia. Iar pentru a consuma necesarul de proteine zilnic trebuie mancat 4 portii de friptura ceea ce este prea mult... nu prea reusim!
Recomandarea noastra
Pudră Proteică