Protectie cu calciu

Calciul este cel mai des intalnit mineral in corpul omenesc, avand un rol vital. Calciul constituie 2% din greutatea corpului si se afla preponderent in oase – 90%. Oasele si dintii tai au mare nevoie de calciu. In plus, calciul sustine bataile stabile si puternice ale inimii tale, pomparea eficienta a sangelui, mentine nervii si muschii. Pe scurt, calciul ajuta la functionarea normala a organismului! Intregul tau sistem scheletic si dintii tai sunt compusi din calciu. Daca organismul tau nu primeste suficient calciu prin dieta, va prelua ceea ce are nevoie din oase. In timp, acest proces poate conduce la osteoporoza, o boala ireversibila, care face oasele fragile si usor de fracturat. Aproximativ 1,3 milioane de fracturi pe an sunt din cauza osteoporozei. Menopauza scade abilitatea corpului de a asimila calciul, toate femeile au o mare predispozitie la osteoporoza. Chiar si barbatii ar trebui sa fie constienti de consumul de calciu, pentru a preveni decalcifierea oaselor. Calciul este un mineral si din acest motiv nu poate fi produs in organism. Singura sursa de calciu este alimentatia.

Organismul nostru necesita aport de calciu de la nastere (cu laptele matern) si pe parcursul intregii vieti. Omul matur trebuie sa consume aproximativ 1000 mg de calciu zilnic. Aceasta cantitate de calciu se gaseste intr-un litru de lapte. Multi specialisti sustin ca, femeilor le este necesar cu 50% calciu mai mult. Necesitatea de calciu creste in perioada sarcinii si de alaptare. Surse importante de calciu sunt: produsele lactate, verdeata. O anumita cantitate de calciu se gaseste in somon, sardine, oua, broccoli si alte legume. Din pacate multi adulti sunt sensibili la produse lactate si multe alimente. De exemplu cascavalul fiind bogat in calciu are un continut nedorit de grasimi, colesterol si calorii. Pentru o asimilare completa, calciul necesita vitamina D si cantitati echilibrate de fosfor. Asta se intampla daca mancam echilibrat. Multe alimente insa, sunt deficitare in vitamina D, iar daca ratia noastra include cantitati mari de proteine animale sau bauturi racoritoare carbo-gazoase, atunci un surplus de fosfor duce la pierderea calciului din organism si aparitia osteoporozei. Chiar daca alimentele consumate contin mult calciu, sunt multe dificultati in asimilarea unei cantitati suficiente de calciu in organism. Studiile medicale recente arata ca, lipsa de calciu in mancare, viata plina de stres si lipsita de exercitii fizice, impiedica organismul sa-si absoarba calciul necesar pentru intarirea oaselor. Specialistii in nutritie au ajuns la concluzia ca cea mai buna modalitate de a garanta un aport adecvat de calciu este consumul de suplimenti nutritivi bogati in calciu. Se recomanda a se consuma 1 gram de calciu suplimentar zilnic. Suplimentul de calciu se ia in timpul mesei pentru ca sucurile digestive ajuta la asimilarea lui. Alte minerale importante pentru dezvoltarea oaselor sunt magneziul si siliciul. Pentru cresterea si dezvoltarea oaselor este important si un aport adecvat de proteine.