Faina de ovaz

Cu totii deja stim ca un dejun bogat ne ajuta sa nu ne supraalimentam in restul zilei. Insa, cercetatorii au demonstrat ca faina de ovaz este mai buna pentru micul dejun decat alte alimente, aceasta fiind de 2 ori mai satioaasa decat muesli sau decat faina alba. De asemenea, faina de ovaz este bogata in fibre si este indicata in dieta fara grasimi, deoarece numarul ridicat de fibre poate bloca organismul sa mai absoarba grasimi.

Vestea cea mai buna este aceea ca timpul de pregatire este acelasi, atat pentru un mic dejun traditional, cat si pentru unul care are la baza faina de ovaz. Intotdeauna, trebuie sa tii seama de faptul: cum cat timpul de pregatire al mesei se micsoreaza, cu atat cantitatile de calorii, zahar si sodiu vor creste.

Proprietati:

- energetic
- stimulent tiroidian
- laxativ
- racoritor si diuretic

Indicatii - uz intern:

- astenie fizica si intelectuala
- insomnii
- pentru copii in crestere

Indicatii - uz extern:

- insomnii

Mod de folosire - uz intern:

- tinctura: insomnii - 40 de picaturi la culcare
astenii - 20 de picaturi, de 3 ori pe zi, inainte de mese
- supa: 4 linguri de ovaz + orz + grau + 1,5 litru de apa
se fierbe pana scade la 1 litru
- decoct: laxativ
diuretic - 20 g la 1 litru de apa, fierbere 1/2 ora

Mod de folosire - uz extern:

- saltea din paie: insomnii