Cum sa mentineti sanatatea ficatului

Cum sa mentineti sanatatea ficatului

Proasta funtionare a ficatului poate duce la obezitate, boli cardiovasculare, oboseala cronica, dureri de cap, probleme digestive, alergii si alte suferinte. Chiar daca sistemul imunitar protejeaza corpul nostru de multe pericole, ficatul este acela care protejeaza sistemul imunitar.


Ficatul este responsabil de greutatea in exces

Multi oameni se lupta de-a lungul intregii lor vieti cu greutatea in exces datorata unui metabolism incet. Dupa ani de diete severe ei ajung la concluzia ca nu exista nici un remediu pentru boala lor. De cele mai multe ori se insala.

Studiile in domeniu au demonstrat insa ca ficatul, care este organul cel mai important in metabolism, este cheia intregii probleme. Excesul de greutate este un simptom al unei disfunctiuni a ficatului si prea putin are de-a face cu numarul de calorii acumulate.

Ficatul este principalul organ al corpului care are rolul de ardere a grasimilor. Urmind o dieta de curatare a ficatului metabolismul se va imbunatati cu pasi repezi si grasimile vor putea fi arse. Dimpotriva, daca veti continua sa consumati alemente nepotrivite, ficatul va produce mai multa grasime care se va depozita.

Arderea grasimilor se poate face fara infometare

Intr-o mare masura nu este vorba de cit mincati, ci ceea ce mincati este foarte important.

Urmind o cura de curatare a ficatului, acesta va putea sa arda grasimile si sa-i reia rolul sau in metabolism. Apoi, procesul scaderii in greutate devine natural, usor si fara sa presupuna un efort particular din partea dumneavoastra.

Nu va mai trebui sa numarati caloriile si sa va infometati.

Simptomele unui ficat suferind

- proasta digestie, balonari, greata in special dupa ce se consuma alimente grase, depuneri de grasime in jurul abdomenului si constipatie. Daca va treziti dimineata cu un gust neplacut in gura sau cu limba incarcata, este clar ca ficatul dumneavoastra are nevoie de ajutor.

- Proasta dispozitie, depresie, slaba putere de concentrare si memorizare. Daca ficatul este lenes, o mare cantitate de toxine isi vor gasi drumul spre sistemul circulator si pot afecta creierul.

- Manifestari ale unei alergii: febra, urticarii, eczeme si astm.

- Migrene. Din pacate medicamentele contra durerilor de cap pot afecta ficatul, pentru ca el trebuie sa prelucreze toate medicamentele.

- Tensiune arteriala mare sau retentie de fluide. Acestea pot fi destul de greu de controlat cu ajutorul medicamentelor.

- Hipoglicemie sau un nivel instabil al zaharului in singe. Un ficat bolnav poate cauza variatii ale nivelului de zahar in singe, ceea ce duce, implicit, la oboseala, ameteala si nevoia de a consuma dulciuri.

- Intoleranta la alimentele grase si afectiuni ale vezicii biliare. Daca va hraniti cu multe grasimi saturate, ficatul va incerca sa le elimine din corp prin bila si apoi prin intestinul subtire. Daca ficatul nu functioneaza corect el va produce multe saruri biliare care, in final, se pot acumula ca pietre.

- Sindromul oboselii cronice. O cauza a acestei stari poate fi cautata in consumul mare de grasimi saturate si alimentatia saraca in fructe si legume.

- Caldura excesiva a corpului poate fi asociata cu transpiratia

- Intoleranta la alcool si anumite medicamente, cum sint antibioticele.

Modalitati de imbunatatire a functionarii ficatului

Ascultati-va corpul

Nu mincati daca nu va este foame. Consumati cit mai multe fructe, legume, sucuri de fructe, salate si beti multa apa.

Multi oameni obisnuiesc sa manince la ore fixe, indiferent daca le este sau nu foame. In acest caz ficatul va munci din greu si va avea de suferit.

Beti 8-12 pahare de apa zilnic

Apa va va ajuta sa va curatati ficatul si sa reduceti greutatea corporala. Este bine sa beti apa in inghitituri mici si dese contra deshidratarii. Evitati sa consumati fluide in timpul mesei.

Evitati consumul excesiv de zahar

In mod special, zaharul rafinat va fi transformat de ficat in grasime si colesterol care se va depune pe abdomen, in jurul organelor sau va duce la probleme cardiovasculare.

Evitati indulcitorii artificiali deoarece sint toxici pentru ficat si pot cauza hipoglicemie. Daca simtiti nevoia sa consumati dulciuri, mai bine apelati la fructe proaspete sau uscate si miere.

Nu va cramponati de numarul de calorii

Daca vreti sa mincati corect, imbogatiti-va dieta cu fructe si legume, iar ficatul dumneavoastra va functiona mai bine si, implicit, veti observa o scadere in greutate.

S-a constatat ca anual mai multe persoane mor din cauza excesului de mincare decit din cauza subnutritiei.

Ignorati cintarul

Tinta dumneavoastra trebuie sa fie curatarea corpului si reintinerirea intregului metabolism, nu neaparat scaderea in greutate. Slabirea va aparea o data cu imbunatatirea functionarii ficatului. De ce sa va stresati observind incetineala cu care apare scaderea in greutate?

Evitati alimentele la care puteti fi alergic

Intotdeauna aveti grija sa mestecati incet mincarea pentru ca procesul de digestie incepe cu amestecarea salivei cu mincarea in gura.

In functie de virsta persoanei, productia acidului din stomac devine inadecvata pentru eficienta digestiei. Aceasta se poate redresa daca, inainte de fiecare masa, veti bea un pahar de apa in care ati amestecat o lingura de otet de mere.

Aveti grija de igiena intestinala

Deoarece ficatul trebuie sa filtreze si sa distruga orice bacterie sau virus care se gaseste in mincare, este bine sa fiti foarte atenti la tot ce mincati. Exista multe organisme care pot afecta ficatul. Pentru a reduce acest risc consumati numai alimente proaspete, evitati mincarea care a fost reincalzita, piinea si carnea depozitate incorect.

Multe alimente ambalate si procesate sint tratate si contin conservanti. O data ce aceste alimente ajung in intestine, conservantii dispar si microbii incep sa se dezvolte. Evitati in mod special carnea conservata.

Verificati daca la cresterea produselor vegetale pe care le consumati au fost folosite pesticide. Cumparati numai produse care contin ingrediente naturale si evitati alimentele care contin conservanti, coloranti, indulcitori si arome artificiale.

Stresul afecteaza ficatul

Nu mincati daca sinteti stresati sau suparati deoarece in acest timp curgerea singelui este directionata de la intestine si ficat spre alte parti ale corpului.

Obtineti-va proteinele necesare din diverse surse, inclusiv legume

Dieta de curatare a ficatului contine carne de pui, peste si oua. Proteinele se pot obtine si din legume, cereale, nuci si seminte. Dintre legume cele mai bogate in proteine, fibre, acizi grasi vitamine si minerale sint: soia, fasolea, nautul, lintea.

Semintele de linte, floarea-soarelui, susan si dovleac sint o sursa excelenta de acizi grasi, proteine si fibre.

Nucile sint foarte bogate in uleiuri nesaturate si trebuie consumate numai proaspete. Daca ele au fost scoase din coaja si expuse la aer, uleiul lor devine rinced. Cumparati nuci numai in coaja.

Evitati constipatia

Mincind multe fructe si legume proaspete si bind multa apa puteti evita acest neajuns. Evitind constipatia veti evita cresterea si dezvoltarea organismelor nocive corpului.

Uleiul

Uleiul se gaseste in multe alimente naturale: peste, seminte, nuci, masline. Pentru salate este bine sa folositi uleiurile obtinute prin presarea la rece, nerafinate, pastrate in sticle inchise la culoare. pastrati uleiul in frigider. Uleiul de masline este, de asemenea, foarte bun pentru ficat.

Cristina Matache