La ce foloseste gimnastica cerebrala

La ce foloseste gimnastica cerebrala

Gimnastica cerebrala foloseste miscari si pozitii simple pentru a ajuta la integrarea fluxului de informatii în creier, redîndu-i acestuia capacitatea înnascuta de a învata si de a functiona eficient. Acest fel de gimnastica mai poate fi folosita si pentru energizare si pastrarea canalelor de învatare deschise.

Gimnastica cerebrala are la baza kinesiologia educationala, adica studiul miscarilor corpului uman care pot influenta învatarea si capacitatea de exprimare. În mod normal, regiunile cerebrale care se ocupa de concentrare si organizare au nevoie de comunicare eficienta între numeroasele centre functionale ale creierului. Dificultatile de învatare si concentrare apar atunci cînd informatia nu poate circula liber între aceste centre din cauza unor blocaje neurologice.

PACE este un exercitiu de trei minute în gimnastica cerebrala care permite energizarea si deschiderea retelelor de neuroni, ceea ce ajuta la învatare si creeaza noi legaturi între cele doua emisfere cerebrale. Exercitiul are patru componente si este recomandat studentilor înainte de un examen, pentru a-i ajuta sa ramîna calmi si sa se concentreze.

Energie

Energia trupului circula prin intermediul apei. Primul pas este sa beti multa apa.

Purificare

Asezati mîna stînga peste buric. Asezati degetul mare si mijlociu al mîinii drepte în adînciturile de sub clavicule si masati usor locul în timp ce respirati rar. Aceasta regiune se afla deasupra unor artere care alimenteaza creierul cu oxigen. Dupa ce ati masat timp de 30 de minute, schimbati mîinile si continuati înca 30 de secunde.

Activare

Activati retelele de neuroni mergînd cadentat, cu spatele drept si ridicînd picioarele sus, cum ati vazut la paradele militare. Cînd ridicati genunchiul stîng, atingeti-l cu mîna dreapta, în timp ce pe cea stînga o tineti întinsa lateral.

Apoi invers, de 20 de ori.

Atitudine pozitiva

Întindeti bratele în fata si încrucisati-le în asa fel încît palmele sa se atinga una pe cealalta. Încrucisati-va picioarele, respirati si numarati pîna la opt gîndindu-va la telul pe care vi l-ati propus.

Geta Huzum