Consum mare de lichide

Consum mare de lichide Pentru organism este util, indicat si cu bune rezultate consumul cit mai mare de lichide: ceaiuri, apa minerala, apa plata etc. intrucit oboseala este unul din primele semne ale deshidratarii. Oamenii obosesc usor daca nu consuma 9-12 cesti de lichide fara cofeina zilnic, asigurindu-va ca cinci din aceste cesti sint cu apa. Cofeina este un stimulent care ofera un impuls de energie, dar efectul sau este temporar, iar o alta problema cu cafeaua este ca mult admirata cofeina este un diuretic care determina organismul sa piarda apa si poate duce la deshidratare, daca este consumata in exces, iar daca veti consuma prea multa cafea in efortul de a invinge oboseala, s-ar putea sa va treziti perfect vioi si plini de energie in momentul in care trebuie sa mergeti la culcare, instalindu-se astfel si insomnia. Cofeina ramine in organism intre 3-7 ore, facindu-si efectul mai tirziu, adica exact atunci cind va doriti mai putin, iar acest lucru face ca somnul, chiar daca el soseste, sa nu fie odihnitor, constatind in ziua urmatoare ca sinteti obosit, nervos, agitat etc. Indicatiile in acest sens sint: - beti multe fluide in cursul zilei; - pastrati consumul de cofeina in cantitati controlate, adica nu mai mult de 300 de miligrame, echivalentul a 2-3 cesti de cafea; - persoanele mai sensibile la cofeina ar trebui sa consume mai putina cafea sau chiar deloc, iar daca este necesar sa reduceti consumul de cofeina, asigurati-va ca o faceti treptat, pentru a se evita durerile de cap.